Ana içeriğe atla

NETFLİX'den OKJA


Uzun süredir film sektöründe oldukça tartışmalara yol açan bir Netflix filmiyle karşınızdayıııım :) Sinema dünyasına damga vuran, televizyonda veya internette film gibi adlarla geçen Netflix son zamanlarda adından oldukça söz ettiriyor. Böylesi güzel bir aile filminin de bu ortamda yayınlanması hoşuma gitmedi değil açıkçası.

Cannes'da altı ödül ve Altın Palmiye'de de bir adaylığı bulunan (Bu yüzden bir çok tartışmaya yol açan) Okja'yı inceleyelim biraz ha ne dersiniz?

MİJA AND OKJA


Yönetmenliğini Güney Kore sinemasının en önemli üç yönetmeninden olan Joon-ho Bong üstlenmektedir. Diğer önemli iki yönetmenimizde tabiki Kim ki Duk ve Chan woon Park..

Bilim kurgu/drama türünde olan Okja yer yer güldürüp yer yer ağlattıracak düzeyde.

Mirando Şirketi kendisini GDO'dan uzak, sağlıklı bir şirket olduğu üzerine reklam yapmakla mevcut..
Genetiklerine zarar vermeme uğruna, aynı zamanda incelenmesi üzerine; 26 tane domuzu farklı ülkelerdeki çiftçilere dağıtarak, kontrolünü sağlamaktadır. Peki Mirando'nun niyeti cidden iyi midir?

MİRANDO


Başrolümüzdeki Okja bu domuzlardan biridir.

Film ilk yarım saat nerdeyse Mija ve Okja arasında geçen bağı izliyoruz. Daha sonradan olacaklar için yönetmen bu sahneleri oldukça güzel işlemiş. Okja'nın Mija'ı kurtarmak için kendini riske atması, Mija'nın onun dişlerini fırçalaması; birlikte sürekli ormanda dolaşarak, eğlenerek, hatta uyuyarak geçirmesi oldukça etkileyici.
Aslında aile hayatını gösteren; dedesi ile birlikte yaşayan torunu Mija, Okja ile ilgilenen, büyütendir.


Daha sonra Mirando Şirketi'nin aktif bir şekilde tekrar filme dahil olması ve Okja'yı New York'a geri götürme isteği ve işlevi üzerine film hararetlenir.
Başlarda bir o kadar durağan olmasına rağmen sevimliliğiyle kendini izleten Mija ve Okja bu sahnelerde tam olarak heyecanı hat safhada hissettiyor.

Olaya bir de kim müdahil olsaydı beğenirdiniz?
Tabiki Hayvanseverler Derneği (ALF). Onları görmemek çok ağır olurdu. Hayvansever Derneği'nin üyelerinin mezbaha kapatılan hayvanlar veya laboratuvarda zarar verilerek incelemeye alınmış hayvanlar için bağlılıklarıyla hareketlenen operasyonları var. The Walking Dead'in iyi adamı Gleen, The 100'ün her sezonunda farklılaşan Jasper'ı ve Abduction filminin Lilly'sini görmek ayrı bir mutlu ediyor insanı.

STEVE YEUN AND LİLLY COLINS


Kapitalizme karşı olan filmde, et sektörünün; insanlarının para uğruna ne canlara kıyıp, neler yapabileceği üzerinde duruyor. Nancy Mirando'nun sonunda "İnsanlar her şeyi unuturlar, önemli olan ucuz et" demesi de ayrı mesaj içerikli bir cümlesi.

Aynı zamanda Mija'nın bitmek bilmeyen cesaret ve hırsıyla Okja'a olan bağını ortaya koyması da insanı pek bir etkiliyor açıkçası. Böylesi Güney Kore filminde bu denli ingilizce konuşan kaliteli oyuncuların oynatılması da film bütçesini epey bir etkilemiş gözüküyor. Aynı zamanda bu kadar İngilizce konuşan oyuncuların arasında başrolde Koreli bir küçük kızın olması da filmin diğer bir güzel yanlarından.

Sizin yorumunuz nedir peki? :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OLDBOY-İHTİYAR DELİKANLI FİLM ANALİZİ(IMDb 8.4/10)

Film sizi rahatsız edici bir boyutta olabilir? Nefret mi edeceksiniz? Yoksa sevecek misiniz?

..

Oldboy, yönetmenliğini Park Chan-wook'un yaptığı; başrollerinde Min-Sik choi, Yoo Jie-tae ve Hye-jeong Kang’ın  mükemmel performans gösterdiği bir 2003 filmidir. Chan-woon kaliteli intikam senaryolarıyla dizili filmleriyle tanınmış ünlü bir yönetmendir. Aslında bu filmde 3'lü serisinden biridir ancak serideki filmlerinin birbirleriyle pek alakası yoktur, yani filmi izlerken ihtiyaç duyacağınız başka olaylar veya karakterler olmayacaktır.
Quentin Tarantino yönetmen Chan Wook Park’ın çok büyük bir hayranı ve İhtiyar Delikanlı Tarantino’nun jüri başkanlığı yaptığı Cannes Film Festivali’nde Jüri özel ödülü olan Grand Prix’i aldı.
Bu filmi yazmak için uzun zamandır düşünüyorum. O kadar yoğun kurgusu var ki size nasıl aktarayım diye derin düşüncelerin içerisindeyim. Tuttuğum notlar sayfa sayfa... Size içimdekileri tam anlamıyla ifade edebilecek miyim? Bol spoiler vermek zorundayım bunu ba…

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI
Kitabın Adı: Tongue Fu Sözlü Dövüş Sanatı Kitabın Yazarı: Sam Horn Yayınevi: Boyner Yayınları Sayfa Sayısı: 289 Fiyat: 23.90 TL


Kitaba Başlama Süreci Kitabın yazarının bu kitabı yazmaya başlama sürecinden bahsetmek istiyorum öncelikle. 1989 yılında, eğitim programları uzmanı olan Dr. Ray Oshiro, kitabın yazarı Sam Horn’dan Hawaii Üniversitesi için zor insanlara nasıl davranmak gerektiği konusunda kamuya açık bir atölye çalışması başka bir ifadeyle seminerler düzenlemesi konusunda istekte bulunur. Sam Horn’da zaten böylesi bir konuda aynı şekilde bir eğilime sahiptir ve seminerler sürecine böylelikle başlar. İnsanlara faydalı olmak üzere; bu seminerleri alan insanların da iznini alarak, onların hikayeleri üzerinden deneyimlerini dinleyerek bunları bir kitap haline getirir. Tongue Fu..
“Başkalarının yanlışlarından öğrenmeliyiz. Hepsini kendimiz yapacak kadar çok zamanımız yok.”
- Groucho MARX Kitabın Amacı Kung Fu’nun (insanın iç gelişimini vurgulayan bir Çin dövüş san…

FARKLILIKLARIYLA SKAM..

MERHABA ARKADAŞLAR :)
        Size keşfettiğim bir diziden bahsetmek istiyorum. SKAM bir tür dostluk ve cinsellik üzerine kurulu bir Norveç dizisidir.4 sezondan oluşuyor her sezon 10 veya 11 bölümdür. Yönetmeninin ve senaristi aynı kişi üstleniyor. Julie ANDEM..
        Öncelikle sıkı bir Shameless dizisi takipçisiyim. 7. Sezonu bitirmiş araştırmalara koyulmuş bir vaziyetteydim acaba 8. sezon başlayacak mı?, diğer kullanıcılar ne düşünüyor bu konu hakkında falan diye aşağılarda yer alan yorumları okurken kullanıcıların sıklıkla bahsettiği Skam dizisi dikkatimi çekti.Skam utanç demek bir noktada Shalemess(Utanmazlar) ile anlam benzerliği taşıdığından meğer bu diziyi yorumlarda bahsetmişler ama Shameless'tan çok farklı bir dizi. 


SKAM


SHAMELESS


        Bende diziyi araştırmaya koyuldum Google'a ilk yazdığımda başrolünde bir kapalı kızı  görmem çok daha fazla ilgimi çekti bende bir bakayım neden bahsediyor nasıl bir dizi acaba diye başladım ve 4 veya 5 günde 4 sezonluk d…