Ana içeriğe atla

the 100 1. SEZON İNCELEMESİ


        MERHABA ARKADAŞLAR
        Size yeni başladığım bir bilimkurgu-fantastik türünde bir diziden bahsedeceğim. The 100..
        97 yıl önce Dünya'da yaşanan bir nükleer kıyamet bütün medeniyetleri çökertiyor, Dünyanın bir kısmını bitiriyor. Tek kurtulanlar 12 uluslar arası uzay istasyonunda yaşayan 400 kişi ama daha sonra bu 400 kişi 3 kuşak uzayda kalarak sayıları 4000'i buluyor. Ve hiç şaşırmayacağımız bir şeyle karşılaşıyoruz ki tabi ki o 4000 kişinin başkanı Amerika :) Buradaki insanların tek amacı hayatta kalmaktır ve burada idamla cezalandırılabilecek derecede kurallar vardır.


        Konsey genç yaşlardan oluşan 100 tutukluyu Dünya'nın yaşanabilir bir yer olup olmadığını anlamak için Dünya'ya gönderir. Bu 100 kişiden sağlıktan anlayan Clarke(Eliza Taylor), başkanın oğlu Wells(Eli Goree), Astronot, tez canlı Finn(Thomas McDonall) ve kardeşler Bellamy(Bob Marley) ve Octavia(Maria Avgeropoulos). Ama Dünyada beklemedikleri olaylarla karşılaşırlar. Dünyalılar, Biçiciler, Dağ Adamlar vs..


        Dizinin türü pek de alışageldiğimiz bir tür değil yani bilimkurgu dizileri arasında iyi bir yere sahip. Kurgusu mükemmel oyuncu seviyeleriyle çok güzel işlenmiş vaziyette. Sınıfsal arası psikolojik çatışmalar güzel yansıtılmış fakat dizide şöyle bir nokta var ki derine inmeden üstten anlatıyor bir çok şeyi. Heyecanınız kaçmasın dizi için basit demiyorum ama çok da farklı anlamlar arayamıyorsun merak ettiğiniz bir şey olunca çok fazla zaman geçmeden onu öğrenme imkanımız oluyor. Böyle olması çok daha mantıklı en azından dizinin sizi tatmin etmesini sağlamak izlenebilirliği de etkiliyor. Dizi çok güzel işlenmiş; liderlik çatışmaları, arkadaşlık ilişkileri, düşman olan insanlar, aşk hayatları ... Benim en fazla izleme sebebim Bellamy kesinlikle dizinin hakkını veren bir oyuncu. Bu dizi sırf 1. sezon finali için bile izlenir arkadaşlar o kadarını söylüyorum. Bakalım 2. sezonda neler oluyor. Yorumlarınızı bekliyorum :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OLDBOY-İHTİYAR DELİKANLI FİLM ANALİZİ(IMDb 8.4/10)

Film sizi rahatsız edici bir boyutta olabilir? Nefret mi edeceksiniz? Yoksa sevecek misiniz?

..

Oldboy, yönetmenliğini Park Chan-wook'un yaptığı; başrollerinde Min-Sik choi, Yoo Jie-tae ve Hye-jeong Kang’ın  mükemmel performans gösterdiği bir 2003 filmidir. Chan-woon kaliteli intikam senaryolarıyla dizili filmleriyle tanınmış ünlü bir yönetmendir. Aslında bu filmde 3'lü serisinden biridir ancak serideki filmlerinin birbirleriyle pek alakası yoktur, yani filmi izlerken ihtiyaç duyacağınız başka olaylar veya karakterler olmayacaktır.
Quentin Tarantino yönetmen Chan Wook Park’ın çok büyük bir hayranı ve İhtiyar Delikanlı Tarantino’nun jüri başkanlığı yaptığı Cannes Film Festivali’nde Jüri özel ödülü olan Grand Prix’i aldı.
Bu filmi yazmak için uzun zamandır düşünüyorum. O kadar yoğun kurgusu var ki size nasıl aktarayım diye derin düşüncelerin içerisindeyim. Tuttuğum notlar sayfa sayfa... Size içimdekileri tam anlamıyla ifade edebilecek miyim? Bol spoiler vermek zorundayım bunu ba…

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI
Kitabın Adı: Tongue Fu Sözlü Dövüş Sanatı Kitabın Yazarı: Sam Horn Yayınevi: Boyner Yayınları Sayfa Sayısı: 289 Fiyat: 23.90 TL


Kitaba Başlama Süreci Kitabın yazarının bu kitabı yazmaya başlama sürecinden bahsetmek istiyorum öncelikle. 1989 yılında, eğitim programları uzmanı olan Dr. Ray Oshiro, kitabın yazarı Sam Horn’dan Hawaii Üniversitesi için zor insanlara nasıl davranmak gerektiği konusunda kamuya açık bir atölye çalışması başka bir ifadeyle seminerler düzenlemesi konusunda istekte bulunur. Sam Horn’da zaten böylesi bir konuda aynı şekilde bir eğilime sahiptir ve seminerler sürecine böylelikle başlar. İnsanlara faydalı olmak üzere; bu seminerleri alan insanların da iznini alarak, onların hikayeleri üzerinden deneyimlerini dinleyerek bunları bir kitap haline getirir. Tongue Fu..
“Başkalarının yanlışlarından öğrenmeliyiz. Hepsini kendimiz yapacak kadar çok zamanımız yok.”
- Groucho MARX Kitabın Amacı Kung Fu’nun (insanın iç gelişimini vurgulayan bir Çin dövüş san…

MASAL TERAPİ

Kitabın Adı: Masal Terapi
Kitabın Yazarı: Judith Malika Liberman
Yayınevi: Doğan Nevus
Sayfa Sayısı: 285
Fiyat: 19.60



Kitap Yazarı Hakkında

Kitabın yazarı Judith Malika Liberman masal anlatıcısı, eğitmeni ve sanat terapistidir. 1978'de Paris'te doğan Liberman, günlerin ateş başında masallar anlatılarak sona erdiği bir komünde büyüdü.
Pek çok uluslararası festivale katılan Liberman sahnede, kitapçılarda, okullarda, kütüphanelerde, parklarda ve galerilerde masallar anlattı.
Üniversiteler ve UNESCO işbirliği içinde Türkiye'de masal anlatıcılığının yeniden canlanmasına katkıda bulunan Liberman İstanbul'da düzenli olarak masal anlatma geceleri düzenlemekte, masal anlatıcısı olmak isteyenler için eğitimler vermektedir.
Liberman masalların içsesimizle ve birlikte yaşadığımız insanlarla bağlantı kurmamıza yardım ettiğine, dünyayı değiştirmek adına ilham verdiğine inanmaktadır.

Giriş Bölümü

Sevgili yolcu;
Bu kitap senin için bir pusula olsun diye hayal edildi.
Onu çantanda taşı.
Kendi…