Ana içeriğe atla

13 Reasons Why

Heeyy Yen’i yazımla karşınızdayım.
1 sezondan ve 13 bölümden oluşan Ölmek için 13 Sebep adlı dizi öncelikle 2. Sezon için onay aldı.
Clay adındaki genç arkadaşımıza Hannah aşık oluyor ama yollar onu öyle bir noktaya sürüklüyor ki zavallı kızımız intihar ediyor.
İntihar sürecindeki tüm olayları, çevresindekilerin onun ölümüne etkisini 13 tane teypte topluyor ve onun ölümüne sebep olan kişilere teypleri ayakkabı kutusunda gönderiyor.
Yol tam olarak şöyle önce bu teyplerle dolu ayakkabı kutusu birine gidiyor daha sonra tüm teypleri dinleyerek kendinden sonraki geçen isme aynı şekilde ayakkabı kutusunu gönderiyor.

Aslında kitap olan bu dizi daha sonra Selena Gomez ve annesinin de isteği ve yapımcılığını üstlenmesi üzerine yayın hayatına başlıyor.
Diziye başlarken aslında bir çok sitede ergen dizisi yazınca bi başlamasam mı havasına büründüm ama bazı kullanıcıların da ne ergeni ya gibisinden cevaplarıyla bu diziye başlama hevesimi durdurmadım ☺️
Diziye başlamamla 13 bölümü bitirmem belki de 2 günü mü almadı. Fazlasıyla akıcı bir dizi ama fazlasıyla da sinir bozucu.

Zamanımızda lisedeki gençlerin hareketlerinin, arkadaşlık ilişkilerinin boyutlarından hep şikayetçi olmuşuzdur. Diziyi izlerken bunlara birinci dereceden şahit oluyoruz. Bazı sahneleri var ki izlemeye yürek dayanmıyor bazı sahnelerde de gözlerinizi almaya doyamıyorsunuz.
Hannah .. dehşet ötesi güzellikte bi kız ama nedense o penguen yürüyüşünün nedenini anlayamıyorum ..

Clay.. fazlasıyla zayıf bir gencimiz. Bu kasetleri dinlerken bi şeyler oluyor çoçuğa yani benim başıma böyle bir şey gelse ki Allah korusun ben tüm teypleri hemen dinlerim zaten arkadaşları da öyle söylüyor hala bitirmedin mi diye ah bi de onlara arkadaş diyebilirsek tabi apaçık düşman olduklarını söyleseler de ..

Oyunculuklar bence olağanüstü yaş ve geçmişlerine bakılırsa dizi de kitaptan biraz daha farklı olsa da kötü kurgulanmamış en azından izlenmeye değer nitelikte.

Siz ne düşünüyorsunuz 🙂 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OLDBOY-İHTİYAR DELİKANLI FİLM ANALİZİ(IMDb 8.4/10)

Film sizi rahatsız edici bir boyutta olabilir? Nefret mi edeceksiniz? Yoksa sevecek misiniz?

..

Oldboy, yönetmenliğini Park Chan-wook'un yaptığı; başrollerinde Min-Sik choi, Yoo Jie-tae ve Hye-jeong Kang’ın  mükemmel performans gösterdiği bir 2003 filmidir. Chan-woon kaliteli intikam senaryolarıyla dizili filmleriyle tanınmış ünlü bir yönetmendir. Aslında bu filmde 3'lü serisinden biridir ancak serideki filmlerinin birbirleriyle pek alakası yoktur, yani filmi izlerken ihtiyaç duyacağınız başka olaylar veya karakterler olmayacaktır.
Quentin Tarantino yönetmen Chan Wook Park’ın çok büyük bir hayranı ve İhtiyar Delikanlı Tarantino’nun jüri başkanlığı yaptığı Cannes Film Festivali’nde Jüri özel ödülü olan Grand Prix’i aldı.
Bu filmi yazmak için uzun zamandır düşünüyorum. O kadar yoğun kurgusu var ki size nasıl aktarayım diye derin düşüncelerin içerisindeyim. Tuttuğum notlar sayfa sayfa... Size içimdekileri tam anlamıyla ifade edebilecek miyim? Bol spoiler vermek zorundayım bunu ba…

FARKLILIKLARIYLA SKAM..

MERHABA ARKADAŞLAR :)
        Size keşfettiğim bir diziden bahsetmek istiyorum. SKAM bir tür dostluk ve cinsellik üzerine kurulu bir Norveç dizisidir.4 sezondan oluşuyor her sezon 10 veya 11 bölümdür. Yönetmeninin ve senaristi aynı kişi üstleniyor. Julie ANDEM..
        Öncelikle sıkı bir Shameless dizisi takipçisiyim. 7. Sezonu bitirmiş araştırmalara koyulmuş bir vaziyetteydim acaba 8. sezon başlayacak mı?, diğer kullanıcılar ne düşünüyor bu konu hakkında falan diye aşağılarda yer alan yorumları okurken kullanıcıların sıklıkla bahsettiği Skam dizisi dikkatimi çekti.Skam utanç demek bir noktada Shalemess(Utanmazlar) ile anlam benzerliği taşıdığından meğer bu diziyi yorumlarda bahsetmişler ama Shameless'tan çok farklı bir dizi. 


SKAM


SHAMELESS


        Bende diziyi araştırmaya koyuldum Google'a ilk yazdığımda başrolünde bir kapalı kızı  görmem çok daha fazla ilgimi çekti bende bir bakayım neden bahsediyor nasıl bir dizi acaba diye başladım ve 4 veya 5 günde 4 sezonluk d…

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI
Kitabın Adı: Tongue Fu Sözlü Dövüş Sanatı Kitabın Yazarı: Sam Horn Yayınevi: Boyner Yayınları Sayfa Sayısı: 289 Fiyat: 23.90 TL


Kitaba Başlama Süreci Kitabın yazarının bu kitabı yazmaya başlama sürecinden bahsetmek istiyorum öncelikle. 1989 yılında, eğitim programları uzmanı olan Dr. Ray Oshiro, kitabın yazarı Sam Horn’dan Hawaii Üniversitesi için zor insanlara nasıl davranmak gerektiği konusunda kamuya açık bir atölye çalışması başka bir ifadeyle seminerler düzenlemesi konusunda istekte bulunur. Sam Horn’da zaten böylesi bir konuda aynı şekilde bir eğilime sahiptir ve seminerler sürecine böylelikle başlar. İnsanlara faydalı olmak üzere; bu seminerleri alan insanların da iznini alarak, onların hikayeleri üzerinden deneyimlerini dinleyerek bunları bir kitap haline getirir. Tongue Fu..
“Başkalarının yanlışlarından öğrenmeliyiz. Hepsini kendimiz yapacak kadar çok zamanımız yok.”
- Groucho MARX Kitabın Amacı Kung Fu’nun (insanın iç gelişimini vurgulayan bir Çin dövüş san…