Ana içeriğe atla

KELEBEK ETKİSİ ?


Flashback sahneleriyle değişimi izlemeye hazır mısınız?

Tür: Spekülatif kurgu, gerilim
Yönetmen: Eric Bress, J. Mackye Gruber
Oyuncular: Ashton Kuter, Amy Smart, Elden Henson
Yapım: ABD, Kanada, 2004
Süre: 113 dk.
Müzik: Michael Suby

KELEBEK ETKİSİ


İnsan beyni nasıl çalışır?
Her insan geçmişte keşke dediği en azından hata olarak gördüğü bir sürü olayı vardır. Keşke bi imkanım olabilse de o anı düzeltsem der. Düzeltirsek peki bizi neler bekliyordur?

Sebepler sonuçları doğurur sonuçta. Sebep değişirse sonu aynı kalmamalı.

Nedir peki bu kelebek etkisi?

..

"Kelebek Etkisi: Bir kelebek doğru yerde, doğru zamanda kanatlarını çırparsa... Binlerce kilometre ötede bir kasırgaya neden olabilir." denir. Siz ne anlıyorsunuz bu sözden. Yoksa kelebekleri mi hayal ediyorsunuz? Tamam iyi hoş onu da hayal edin de sınırları biraz aşın. Bu söz bize başka ne anlamlar çağırabilir?

..

Evan Treborn çocukluğundan beri babasında da olan bir tür yeteneği taşır. Psikologunun isteği ve denetimi üzerine günlük tutan bir çocuktur Evan. Üniversitede Psikoloji bölümünü okuduğu sıralarda yatağının altında bulunan günlüklerini okumaya başlar. Okurken bir anda kendini geçmişte bulur. Her seferinde bunu yapabildiğinde acaba etki edebilir miyim diye düşünür? Etki ediyordur elbette geçmişe gidiyorsun sonuçta. Geçmişteki olaylar değişirse şimdiye de etki eder.

Çocukluk arkadaşları Kayleigh, Tommy, Lenny.. Bu süreçte her seferinde farklı bir hikaye. Birini kurtarayım derken her seferinde bir başkası batıyor. Sonuç mu?
En fazla kafanızı kurcalayan kısım burası olacaktır. Tam 'evet çözdüm, çok güzel, harika, sonunu hayal edebiliyorum' derken anlam veremeyeceğiniz bir film sonu bekliyor sizi. En güzeli de bu değil mi zaten?

Kadere etki eden bu filmde damarlarınızdaki kanı çekecek gerilime hazır olmalısınız..

Teşekkür Ederiim :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OLDBOY-İHTİYAR DELİKANLI FİLM ANALİZİ(IMDb 8.4/10)

Film sizi rahatsız edici bir boyutta olabilir? Nefret mi edeceksiniz? Yoksa sevecek misiniz?

..

Oldboy, yönetmenliğini Park Chan-wook'un yaptığı; başrollerinde Min-Sik choi, Yoo Jie-tae ve Hye-jeong Kang’ın  mükemmel performans gösterdiği bir 2003 filmidir. Chan-woon kaliteli intikam senaryolarıyla dizili filmleriyle tanınmış ünlü bir yönetmendir. Aslında bu filmde 3'lü serisinden biridir ancak serideki filmlerinin birbirleriyle pek alakası yoktur, yani filmi izlerken ihtiyaç duyacağınız başka olaylar veya karakterler olmayacaktır.
Quentin Tarantino yönetmen Chan Wook Park’ın çok büyük bir hayranı ve İhtiyar Delikanlı Tarantino’nun jüri başkanlığı yaptığı Cannes Film Festivali’nde Jüri özel ödülü olan Grand Prix’i aldı.
Bu filmi yazmak için uzun zamandır düşünüyorum. O kadar yoğun kurgusu var ki size nasıl aktarayım diye derin düşüncelerin içerisindeyim. Tuttuğum notlar sayfa sayfa... Size içimdekileri tam anlamıyla ifade edebilecek miyim? Bol spoiler vermek zorundayım bunu ba…

FARKLILIKLARIYLA SKAM..

MERHABA ARKADAŞLAR :)
        Size keşfettiğim bir diziden bahsetmek istiyorum. SKAM bir tür dostluk ve cinsellik üzerine kurulu bir Norveç dizisidir.4 sezondan oluşuyor her sezon 10 veya 11 bölümdür. Yönetmeninin ve senaristi aynı kişi üstleniyor. Julie ANDEM..
        Öncelikle sıkı bir Shameless dizisi takipçisiyim. 7. Sezonu bitirmiş araştırmalara koyulmuş bir vaziyetteydim acaba 8. sezon başlayacak mı?, diğer kullanıcılar ne düşünüyor bu konu hakkında falan diye aşağılarda yer alan yorumları okurken kullanıcıların sıklıkla bahsettiği Skam dizisi dikkatimi çekti.Skam utanç demek bir noktada Shalemess(Utanmazlar) ile anlam benzerliği taşıdığından meğer bu diziyi yorumlarda bahsetmişler ama Shameless'tan çok farklı bir dizi. 


SKAM


SHAMELESS


        Bende diziyi araştırmaya koyuldum Google'a ilk yazdığımda başrolünde bir kapalı kızı  görmem çok daha fazla ilgimi çekti bende bir bakayım neden bahsediyor nasıl bir dizi acaba diye başladım ve 4 veya 5 günde 4 sezonluk d…

the 100 2. SEZON İNCELEMESİ

MERHABA ARKADAŞLAAAR        Bir önceki yayınımda yeni başladığım bir dizinin ilk sezonunun incelemesini yapmıştım. 2 gün gibi bir sürede de 2. sezonu (16 Bölüm)  bitirmiş bulunmaktayım. Bazı şeyleri öğrenme uğruna insanları denek olarak kullanır mısınız? Kendi bir grup halkınızı kurtarmak için 500 tane masum veya vahşi insanın canına kıyar mısınız?   Bir savaşta olduğunuzu düşünelim kalbinizle mi aklınızla mı hareket edersiniz? Güvendiğimiz insanlar güvenimizi kırarlar mı? Düşmanla ittifak kurmak ne kadar sağlıklı?          Bu soruları ve cevapları sık sık duyacağımız bir 2. sezona hazır olmalısınız...         1. sezonda ne olursa olsun öldürmeyen bir Ark halkı bir anda 2. sezonda cinayetlerin ortasına düşüyor resmen. Hiç beklemediğimiz insanlardan beklenmedik hareketlere şahit oluyoruz. Acaba bu kısmı biraz Game of Thrones'a benzetebilir miyiz? Yaşı küçük olmasına rağmen önder koltuğuna oturan bir Clarke. Her dediği yapılan, saygı duyulan bir Clarke. Peki Clarke doğru olan şeyleri yapma…