Ana içeriğe atla

GÖRÜNEN ADAM 10. BÖLÜM VE FİNAL!


         Görünen Adam
         15 Mayıs'ta Youtube'da gösterime giren Onur Ünlü' nün internet dizisi Görünen Adamı final oldu. Dizi başlamadan önce 6 bölümden olacağını düşünülüyordu ama 10 bölümle veda etti. Etmeli miydi peki? Orası tartışılır derecede..
       Başrolünde Kurtuluş rolündeki Erkan Kolçak Köstendil ve İsfendiyar rolüyle Osman Sonant' ın mükemmel oyunculuklarıyla kalbimizde bir iz bıraktı.
       Türkiye'de böylesine amacın aşk olmadığı farklı kurgusu olan dizilerin ömrü nedense hep kısa oluyor. O hüzünlü biten Leyla ile Mecnun, Deli Yürek, Sen Aydınlatırsın Geceyi, Beş Kardeş, Bende Özledim gibi bu mükemmel dizide hevesimizi tam alamadan bitti.



     Görünen Adamın Final Bölümü
     Bir çok dizide yapılan ve benim genellikle çok başarılı bulduğum olay şu.. Sonunu gösterip, en başta merak ettirip daha sonra o sonun nasıl olduğuyla alakalı önceyi anlatmak çok dikkat çekici. Final bölümünde de bunu görüyoruz. Dizinin ilk bölümünde Kurtuluş'un farklı konuşması İpek'in ona silah doğrultması hepsinin mantığa dayanan güzel açıklaması hepsi final bölümünde. Amerikan dizilerinde sıklıkla karşılaştığımız Dünya'yı kurtarma olayına karşın burada Eşref Şerif'in Dünya'nın egemeni olma isteği ve bunun üzerine yaptığı deneyleri inceliyoruz. Aslında aynaların zamanlar arasında bir geçiş olarak gösterilmesinin hepsinin bir nedeni var; Eşref Şerif'in aynadan korkması, aynalara bakamaması.. Kurtuluş'un bu gerçekleri Eşref Şerif'in yüzüne söyledikten sonra Eşref Şerif'in kasılması ve bir şey yapamaz hale gelmesi aslında hepsinin bir mesajı var. İnsanlar gerçekleri duymaktan korkarlar ve duydukları zaman da her şeyi yitirmiş, yetersiz biri olurlar. Bu yüzden korkularını görmemek üzere kaçarlar.

      Görünen Adam Hakkında Benim Yorumum
      Onur Ünlü kara mizahı ve absürtlük içeren dizileriyle her zaman başarılı biri olmuştur. Görünen Adamın da türünün bilimkurgu ve kara mizah içeren komedi olması, içerisinde sık sık insanlara ve düşüncelerine mesaj göndermesi ayrı bir yere sahip oluyor. Ben diziyi çok beğendim böylesine erken veda etmemeliydi. Tamam bilimkurgu türündeki diziler ilerledikçe genellikle saçmalıyorlar ama 10. bölüm de final olması yine de erkendi. Sizin yorumunuz nedir?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OLDBOY-İHTİYAR DELİKANLI FİLM ANALİZİ(IMDb 8.4/10)

Film sizi rahatsız edici bir boyutta olabilir? Nefret mi edeceksiniz? Yoksa sevecek misiniz?

..

Oldboy, yönetmenliğini Park Chan-wook'un yaptığı; başrollerinde Min-Sik choi, Yoo Jie-tae ve Hye-jeong Kang’ın  mükemmel performans gösterdiği bir 2003 filmidir. Chan-woon kaliteli intikam senaryolarıyla dizili filmleriyle tanınmış ünlü bir yönetmendir. Aslında bu filmde 3'lü serisinden biridir ancak serideki filmlerinin birbirleriyle pek alakası yoktur, yani filmi izlerken ihtiyaç duyacağınız başka olaylar veya karakterler olmayacaktır.
Quentin Tarantino yönetmen Chan Wook Park’ın çok büyük bir hayranı ve İhtiyar Delikanlı Tarantino’nun jüri başkanlığı yaptığı Cannes Film Festivali’nde Jüri özel ödülü olan Grand Prix’i aldı.
Bu filmi yazmak için uzun zamandır düşünüyorum. O kadar yoğun kurgusu var ki size nasıl aktarayım diye derin düşüncelerin içerisindeyim. Tuttuğum notlar sayfa sayfa... Size içimdekileri tam anlamıyla ifade edebilecek miyim? Bol spoiler vermek zorundayım bunu ba…

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI

TONGUE FU SÖZLÜ DÖVÜŞ SANATI
Kitabın Adı: Tongue Fu Sözlü Dövüş Sanatı Kitabın Yazarı: Sam Horn Yayınevi: Boyner Yayınları Sayfa Sayısı: 289 Fiyat: 23.90 TL


Kitaba Başlama Süreci Kitabın yazarının bu kitabı yazmaya başlama sürecinden bahsetmek istiyorum öncelikle. 1989 yılında, eğitim programları uzmanı olan Dr. Ray Oshiro, kitabın yazarı Sam Horn’dan Hawaii Üniversitesi için zor insanlara nasıl davranmak gerektiği konusunda kamuya açık bir atölye çalışması başka bir ifadeyle seminerler düzenlemesi konusunda istekte bulunur. Sam Horn’da zaten böylesi bir konuda aynı şekilde bir eğilime sahiptir ve seminerler sürecine böylelikle başlar. İnsanlara faydalı olmak üzere; bu seminerleri alan insanların da iznini alarak, onların hikayeleri üzerinden deneyimlerini dinleyerek bunları bir kitap haline getirir. Tongue Fu..
“Başkalarının yanlışlarından öğrenmeliyiz. Hepsini kendimiz yapacak kadar çok zamanımız yok.”
- Groucho MARX Kitabın Amacı Kung Fu’nun (insanın iç gelişimini vurgulayan bir Çin dövüş san…

FARKLILIKLARIYLA SKAM..

MERHABA ARKADAŞLAR :)
        Size keşfettiğim bir diziden bahsetmek istiyorum. SKAM bir tür dostluk ve cinsellik üzerine kurulu bir Norveç dizisidir.4 sezondan oluşuyor her sezon 10 veya 11 bölümdür. Yönetmeninin ve senaristi aynı kişi üstleniyor. Julie ANDEM..
        Öncelikle sıkı bir Shameless dizisi takipçisiyim. 7. Sezonu bitirmiş araştırmalara koyulmuş bir vaziyetteydim acaba 8. sezon başlayacak mı?, diğer kullanıcılar ne düşünüyor bu konu hakkında falan diye aşağılarda yer alan yorumları okurken kullanıcıların sıklıkla bahsettiği Skam dizisi dikkatimi çekti.Skam utanç demek bir noktada Shalemess(Utanmazlar) ile anlam benzerliği taşıdığından meğer bu diziyi yorumlarda bahsetmişler ama Shameless'tan çok farklı bir dizi. 


SKAM


SHAMELESS


        Bende diziyi araştırmaya koyuldum Google'a ilk yazdığımda başrolünde bir kapalı kızı  görmem çok daha fazla ilgimi çekti bende bir bakayım neden bahsediyor nasıl bir dizi acaba diye başladım ve 4 veya 5 günde 4 sezonluk d…